Gyakran ismétlődő kérdések


Tartalomjegyzék

Mit kell tennem a megrendeléshez?

Tárhely megrendeléshez elég a „Tárhely” oldalunkra menni, és ott egyszerűen a „Megrendelem” szövegre megnyíló oldalon az adatokat kitöltve elküldeni a megrendelést. .hu domén (domain) megrendeléshez mindenképp szükséges (mint az országban mindenhol) az igénylőlapot, melyet majd az e-mail címére megkap, kinyomtatva és aláírva elküldeni részünkre – faxon, beszkennelve e-mailben, beszkennelve feltöltve a „Rendelésem” menüpont megfelelő sorában, vagy postán. Ajánljuk az első három módot, hisz így egyből indítjuk a regisztrációkat. Az eredeti igénylőlapot 5 évig megőrizzük! Amennyiben nem küldi el részünkre, ezt Önnek kell megtennie!

Milyen fizetési lehetőségek vannak? Mennyi ideig tart?

Előreutalás, átutalás, banki befizetés vagy bankkártyával PayPal rendszeren keresztül. Mi minden esetben a megrendelésben megadott adatok alapján kiállítjuk és küldjük a számlát, elsőbbségi levélként, így általában már másnap megérkezik levelünk Önhöz. Az összeg beérkezésétől számított maximum 24 órán belül, általában 1-2 órán belül megküldjük a hozzáféréseket.

Hogyan lehetséges az, hogy ugyanezen szolgáltatások máshol kétszer, háromszor ennyibe kerülnek?

A turbotarhely.hu egy valódi tárhelyszolgáltató, nem pedig viszonteladó. Saját szerverei vannak, teljes felügyelettel. Így az árakat NEM terheli meg különféle szükségtelen és extra díjakkal. Az interneten megtalálható egyéb széleskörű szolgáltatások és tevékenységek lehetővé teszik, hogy Önök csak azt fizessék ki, amit megrendeltek!

Nincsenek további költségek a tárhely díján és a doménregisztráció (domainregisztráció) díján kívül?

Nincsenek rejtett költségek (se elbírálási, se adminisztrációs díj).

A doménnevet (domainnevet) bármikor elvihetem Önöktől, mi lesz az előre kifizetett összeggel?

Az Ön nevére bejegyzett doménnevekkel (domainnevekkel) kizárólag Ön rendelkezhet, így bármikor elviheti tőlünk! Nincs kötelezettség, és az előre kifizetett regisztrációs díjért cserébe az Öné is marad a hátralévő időtartamra!

Mi a doménnév (domainnév)?

Az, ami a böngésző címsorában megjelenik. Pl: http://www.ÖNNEVE.hu A doménnév (domainnév) vagy internetcím, esetleg webcím, egy egyedi azonosító az interneten. Az Ön saját doménneve (domainneve) lehetőséget biztosít a saját honlapjának elérésére a világ bármely országából, továbbá a doménnévből (domainnévből) képezhet saját e-mail címet is. Pl.: keresztnev@vezetéknév.hu vagy sajatnev@azÖNCÉGE.hu

Mikortól használhatom a bejegyzett doménnevet (domainnevet)?

A .hu esetében a 2011.06.01-jétől megváltozott Domén (Domain) Regisztrációs Szabályzat lehetővé tette, hogy nagyjából 2 munkanap alatt már használható a doménnév (domainnév). Továbbá a .com: .info; .net és egyéb külföldi doménnevek (domainnevek) esetében a bejegyzés általában 1 munkanapon belül megtörténik.

Ahhoz, hogy átregisztráljam Önökhöz a doménnevet (domainnevet), mit kell tennem, ill. jelent-e ez valamilyen pluszköltséget?

Csak ki kell töltenie egy doménnév-igénylőlapot (domainnév-igénylőlapot) és az „Új igénylés” helyett a regisztrátorváltást kell kiválasztania. A regisztrátorváltás díjmentes. Nemzetközi nevek esetén viszont központilag 1 évvel meg kell hosszabbítani a domén (domain) érvényességét az átregisztrációnál.

Van egy doménem (domainem), hogyan tudok rá tartalmat feltölteni?

A domén (domain) önmagában nem jelenti azt, hogy tartalom is tartozik hozzá. Ahhoz, hogy a domén (domain) beírásakor tartalom jelenjen meg, tárhelyszolgáltatást kell megrendelnie.

.hu vagy más végződést válasszak?

Tulajdonképpen nem lényeges, mert minden cím elérhető a világ minden tájáról, azonban vannak érvek, amik egyik vagy másik mellett szólnak. A .com/.net/.org/ címek első bejegyzése kevesebbe kerül, mint egy .hu domén (domain), de a további években többet kell fizetnünk érte, tehát a .com drágább lesz a jövőben. A .info és a .biz címek pedig már a bejegyzéskor is többe kerülnek akár a .hu-s végű, akár a .com-os címeknél. A másik szempont ugyanakkor az, hogy mennyire sürgősen kell Önnek név. Amennyiben azonnal, azt csak a .com/.net/.org/.info / .biz és a .hu végződésű címeknél oldható meg . A hazai piac szereplői számára a legkönnyebben a .hu végű címek jegyezhetőek meg, azonban ha a külföldiek számára is szeretnénk működtetni a honlapot, akkor célszerű, ha nemzetközileg jobban ismert végződést választunk, azaz a .com, .net vagy az .info végű cím mellett döntünk.

Egy honlaphoz tartozhat-e, tartozzon-e több doménvégződés (domainvégződés)?

Igen, sok esetben érdemes is több címmel azonosítani honlapunkat. Például egy XY nevű autójavításra specializálódott cégnek célszerű, ha az autojavitas.hu és az autojavitas.net webcímet is bejegyezteti magának, és honlapját mindkét címen elérhetővé teszi.

A doménregisztráció (domainregisztráció) tartalmazza az MX rekordokat is?

Nálunk igen.

Kell-e tartalomnak tartoznia egy doménhez (domainhez)?

Nem. Egy webcímet későbbi felhasználás céljából is „levédhetünk”. Azonban a .hu doméntartományra (domaintartományra) vonatkozóan más a szabályozás! A .hu címekre azonnali használat van előírva, de elegendő, ha a doménhez (domainhez) akár egyetlen e-mail cím is tartozik, mert ez is használatnak minősül. A továbbértékesítés céljából bejegyzett címekkel azonban vigyázni kell, mert a 2005. március 1-től érvényes szabályozás alapján könnyen elveszíthetjük a nevet, ha meggondolatlanul kínáljuk fel eladásra.

Lehet-e ékezet a doménnevekben (domainnevekben)? Érdemes beregisztrálnom a domén (domain) nevem ékezetes változatát?

Igen, a .hu, a .com és a .net webcímek tartalmazhatnak ékezetes karaktereket is. Azonnal intézkedjen a név ékezetes változatának bejegyzése érdekében, amíg más nem foglalja le azt Ön elöl, mert visszaszerezni már szinte lehetetlen küldetés, vagy nagyon sokba kerülhet, ha az ékezetes név tulajdonosa információt szerez az Ön kiszolgáltatottságáról.

Mi az a CGI?

Az angol Common Gateway Interface rövidítése, ami egy mód arra, hogy szerveroldali programok futtatásával dinamikus honlapokat készítsünk. A CGI nem programnyelv, hanem egy módszer. CGI-t szinte bármilyen nyelven írhatunk, de leggyakrabban Perl-ben vagy C-ben szokás.

Mi az a PHP?

PHP (Hypertext Preprocessor) egy szerveroldali HTML-be ágyazott szkriptnyelv. Ez azt jelenti, hogy a HTML kódba írhatjuk a PHP parancsokat. Ha egy PHP kódot bemásolunk egy valami.php nevű fájlba, és megnézzük egy böngészőből, akkor a letöltés előtt a PHP értelmező megkeresi a neki szóló parancsokat, és végrehajtja.

Mi az a MySQL vagy PostgreSQL?

Mind a kettő adatbázisrendszer. Ha sok adatot kell tárolnunk, esetleg keresni is kell köztük, akkor a legjobb adatbázisba rendezni őket. Mindkét adatbázist könnyen kezelhetjük PHP-ból, így egyszerűen megjeleníthetők a kívánt adatok a weblapokon.

Mi az a POP3 kapcsolat?

A POP3 levelezési protokoll, mely lehetővé teszi, hogy leveleinket a szerveren fenntartott postafiókunkban letöltés előtt megnézhessük, és távolról kezelhessük.

Mi az az IMAP?

A POP3-hez hasonló levelezési protokoll, mely lehetővé teszi, hogy leveleinket a szerveren fenntartott postafiókunkban letöltés előtt megnézhessük és távolról kezelhessük.

Mi az a böngésző (browser)?

Az Internet eddig legfontosabb alkalmazását, a webinformáció beszerzését és megjelenítését szolgáló program; legfontosabb képviselői napjainkban az Internet Explorer, a Mozilla és az Opera sorozatok.

Mi az a kárbelmodem (cable modem)?

Készülék, mely a számítógép és a kábelhálózat közötti csatlakozást (hardver és szoftver illesztést) szolgálja.

Mi az az FTP kapcsolat?

FTP-programokkal azonosító jelszó birtokában távoli szerverek tartalmához férhetünk hozzá, onnan pl. bizonyos állományokat szerezhetünk be és oda állományokat tölthetünk fel (pl. saját Weboldalainkat szolgáltatónk gazdagépére).

Mi az a HTML?

Weblapok készítésére, megjelenítésére használt egyszerű jelölő nyelv.

Mi az a HTTP?

Gazdagépek, kiszolgálógépek és az egyéni felhasználó gépe közötti szöveges vagy multimédiás HTML-anyagok (hipertext) kommunikációs protokollja.

Mi az a kiszolgáló (host)?

Olyan számítógép egy hálózatban, mely a hálózat más számítógépei számára is szolgáltatásokat nyújt.

Mi az az IP-cím?

Minden hálózatban, amelyben a kommunikáció a TCP/IP-protokoll szerint folyik, a gazdagépek IP-azonosítószámmal rendelkeznek Az IP (Internet protokoll) az a protokoll, amelynek segítségével internet gazdagépek (hosts) egymással kommunikálnak.

Mi az SMTP szolgáltatás, és mit kínálunk Önnek?

Nem tud e-mailt küldeni? Korlátozva van a küldhető e-mailek száma? Akkor a Világjáró SMTP szolgáltatásunk a megoldás. Bármilyen levelezőklienssel képes együtt dolgozni, okostelefonokkal is működőképes.

Rövid elméleti áttekintés

Simple Mail Transfer Protokoll (egyszerű levéltovábbító protokoll) segítségével tudunk e-mail üzeneteket küldeni a világhálón. Tehát maga a levelezés két részre bomlik:

  • Levelek fogadása, POP3, IMAP stb.
  • Levelek küldése, SMTP

A levelek fogadásáért felelős szerverszolgáltatás nem más, mint maga a postafiókunkat szolgáltató szerver (Egyszerűsítve, az e-mail címben a @ utáni rész). Ezt a szervert és ennek elérhetőségét természetesen minden, e-mail postafiókot szolgáltató cég közli ügyfelével.

Az SMTP szerverszolgáltatás a felhasználó leveleit fogadja, majd továbbítja a címzettek felé. Ez a továbbítás azonban felelősséggel is jár, mivel már itt, ezen a ponton szűrni kell a kéretlen leveleket. Ezért ezt a szolgáltatást az ISP (Internet Service Provider), azaz az internetszolgáltató adja felhasználóinak. Az internetelérési szolgáltatás megkötésével a szolgáltató az SMTP szerver címét és elérhetőségét az ügyfél tudomására adja. Ezt akkor kell beállítanunk, ha mi egy levelezőklienst használunk (például Outlook, Outlook Express, InrediMail stb), azért, hogy levelezésünk teljes legyen, ne csak fogadhassunk, hanem küldhessünk is üzeneteket.

Mi is ezzel a probléma?

Mivel mai világunkban egy levelezési cím már igen kevés személyenként, ezért megszületett az igény arra, hogy ne kelljen böngésző segítségével minden egyes postafiók-szolgáltató felületén ellenőrizni leveleinket, egy levelezőkliens egy kattintással a POP3 vagy IMAP szolgáltatásokon keresztül lekérdezi összes postafiókunk tartalmát. Ezzel nincs is gond. De mi is a helyzet a levelek küldésével?

A probléma csak az SMTP szolgáltatás szerverével van. Mivel mobil világunkban elég sokat utazunk, ezért levelezésünket nemcsak otthonunkban, hanem munkahelyünkön, iskolában, vonaton, étterem, egyszóval bárhol szeretnénk elérni és kezelni.

Mivel viszont az SMTP szolgáltatást az ISP adja, levelezésünket pedig mindig más-más internetszolgáltatónál szeretnénk kezelni, rákényszerülünk arra, hogy ahány helyen csatlakozunk az internethez, annyi postafiókot állítsunk be levelezési kliensünkben, ügyelve ráadásul arra is, hogy otthon más címről tudunk levelet írni, mint például munkahelyünkön, vagy mobilnetünkről. Arról már nem is beszélve, hogy a kapott levelekre sem mindegy, hogy milyen címről válaszolunk, továbbítjuk, stb.

Mit is kínálunk mi Önnek?

Szolgáltatásunk igénybevételével Ön megszabadul ettől a problémától. Mi egy internetszolgáltatástól mentes SMTP szolgáltatást nyújtunk Önnek, mely segítségével Ön bárhol, bármilyen országban, bármikor, bármelyik e-mail címéről küldhet levelet kliensprogramja segítségével. Önnek más dolga nincs, csak beállítani a tőlünk kapott felhasználói nevet és jelszót, amivel már lehetősége van egységesen levelet továbbítani ismerőseinek.

Mekkora a rendelkezésre állás? Van-e adatmentés?

Szervereinken minimum 99,9 %-os elérhetőséget garantálunk. Nálunk teljes biztonságban érezheti magát! 24 órás technikai szerverkészenlétünkön kívül tükrözéssel és backupszolgáltatással is védjük adatait! Nemcsak egy, hanem több szerver is készenlétben áll a folyamatos szolgáltatásra, így probléma esetén a lehető leggyorsabban tudunk intézkedni a szolgáltatás folyamatossága mellett.

Milyen Önöknél az ügyintézés?

A turbotarhely.hu ügyfélszolgálatát a „Kapcsolat” menüpont alatt található módokon érheti el. A levelek többségére még 1 órán belül reagálunk és intézkedünk, de legkésőbb 24 órán belül választ és megoldást kap! Amennyiben pedig telefonos vagy skype-os ügyfélszolgálatunk éppen nem tudja hívását fogadni (pl. azért, mert foglalt), díjmentes visszahívást biztosítunk!

Hogyan menedzselhetem a tárhelyemet?

Szolgáltatásunkat adminfelület segítségével veheti igénybe, amely folyamatosan rendelkezésére áll. A legnépszerűbb adminfelületet, a Cpanelt használjuk magyar nyelven az Ön kényelme érdekében. Más szolgáltatónál előfordulhat, hogy nincs adminfelület! Ez jelentős bosszúságot okozhat minden ügyfélnek, amikor az ügyintéző nem megfelelő gyorsasággal lép fel, és mindig rá kell várni! Figyelni kell azon szolgáltatóknál is, akik a kis befektetés érdekében nyílt forráskódú, elsőre profinak tűnő adminfelület használnak.

Mi akkor a teendő, ha a doménnevemet (domainnevemet) egy másik cégnél regisztráltattam, de Önöktől szeretném a tárhely és e-mail szolgáltatást igénybe venni?

A domén (domain) átregisztrációját kell nálunk igényelnie (ez, ha a domén (domain) nem fél éven belül jár le, ingyenes, más esetben ki kell fizetnie a következő egy évet is az átregisztráció után), és a tárhelyigénylést el kell küldenie, ugyanakkor a már meglévő doménnevén (domainnevén) az IP-címet be lehet állítani a mi szerverünkre is, ezt a mostani szolgáltatójánál kell kérnie.

Mennyi időt vesz igénybe az átregisztráció? Jár-e leállással az átregisztráció?

Az igénylőlap kézhezvételétől számítva körülbelül 12-48 órán belül már át is lesz regisztrálva a doménnév (domainnév). Kérésre minden esetben úgy oldjuk meg az átregisztrációt, hogy az a lehető legkisebb leállással történjen meg. (Legtöbb esetben nincs leállás) Ekkor megadjuk a tárhelyhozzáféréseket, amit Ön beállíthat, így mikor elindul az átregisztráció, vagy a régi, vagy az új tárhelyre mutat és a látogatói nem vesznek észre semmit.

Mennyibe kerül a doménnév-átregisztrálás (domainnév-átregisztrálás)?

A turbotarhely.hu -nál ez a szolgáltatás ingyenes. Ha azonban az átregisztrálandó domén (domain) fél éven belül lejár, ki kell fizetni a következő egy évet, illetve nemzetközi neveknél +1 évvel meg kell hosszabbítanunk központilag a domén (domain) érvényességét.

Ha Önöknél rendelek tárhelyszolgáltatást, akkor lehet-e egy tárhelyen belül több domént (domaint) is fenntartani? Van-e pluszköltsége ezen domének (domainek) fenntartásának?

Igen, elhelyezhet, az összehasonlító táblázatban láthatja, hogy mennyit és hogyan. Plusz költsége nincs.

Mit jelent az, hogy a tárhelyszolgáltatáshoz korlátlan subdomént (subdomaint) azaz aldomént (aldomaint) kapok?

Gyakorlatilag egy virtuális doménnévvel (domainnévvel) rendelkezhet. Így más tartalmat tölthet föl egy hasonló hangzású doménnévre (domainnévre) pluszköltségek nélkül. Például ha Ön nálunk regisztrálta be a www.kovacs.hu doménnevet (domainnevet), akkor ingyenesen létrehozunk Önnek több ehhez kapcsolódó aldomént (aldomaint): www.peter.kovacs.hu, www.attila.kovacs.hu, www.nora.kovacs.hu.

Behívhatom-e a weboldalamat anélkül, hogy a doménnév (domainnév) elé a "www"-t gépeljem?

Igen.

Milyen függvények vannak a PHP-ben letiltva?

Semmilyen korlátozás nincs.

Mi a teendő akkor, amikor már betelt az e-mail postafiókom, de nem szeretném törölni a szerveren tárolt leveleimet?

Lehetősége van a tárterületet bővítésére. Keresse ügyfélszolgálatunkat!

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Elérhetőségeink

Levelezési cím: 4211 Ebes, Jókai u. 22/A.
Telefon: +36 30 595 13 01
Telefax: +36 52 786 449
Nyitva tartás: H — P, 9:00 — 17:00
E-mail: info@turbotarhely.hu
Skype:Hívjon most!

Üzenet küldése

Név:
E-mail:
Üzenet:
Töröl   Küld

Ugrás a lap tetejére