Blog 2015 2016 2017 2018

A gazdaságos weblap 1. rész: a tárhely-szolgáltató
2013. március 25. Hétfő

Nagyon sok tárhely szolgáltató van a piacon, a verseny nagy, ezért elég olcsón lehet hozzáférni nagy tudást kínáló tárhely csomagokhoz. De miért a nagy „tudás”, ha kicsi, idegesítő dolgokat pedig nem tud? Érezte már úgy, hogy a tárhely szolgáltatók szeretik a tárhely méretével „megnyerni” a vevőt? Mint amikor valaki csak a lóerőről beszél egy kocsinál, kereke pedig nincs! Tudta, hogy egy átlagos weblap mérete mindössze 100 megabájt? Miért kell akkor 10-12 Gbájt, ha más, fontos dolgot nem tud?

Mégis, ha valaki eltökélte magát egy szolgáltatónál, akkor évente fix költséggel számolhat. Vegyük sorra, mik azok a szempontok, amikkel a legoptimálisabban (költséghatékonyabban) lehet kiaknázni egy-egy megvásárolt szolgáltatást.

Sokan talán nem tudják, hogy weboldala milyen igényű. Ahány weblap, annyi féle, lehet, hogy az egyik használ egy szolgáltatást, míg a másik nem. Míg az egyiket naponta 2-3 látogató nézi meg, másikat 1000. A felelős tulajdonos pontosan az Ő weblapjához mérten választ szolgáltatást. De honnan tudja, mire van szüksége? Vagy Ő maga ért hozzá, vagy megkérdezi weblap programozóját, vagy segítséget kér tárhely szolgáltatójától. Nézzük milyen költségmegtakarító lehetőségek rejlenek egy szolgáltatás vásárlásakor!

  1. Több weblap egy helyen: Ezzel a szolgáltatással egy megvásárolt tárhelyen tetszőleges számú weboldal, külön domain nevekkel jelenhet meg, gyakorlatilag úgy, mintha minden egyes weboldalhoz külön vásárolt volna tárhely szolgáltatást. Ugyanúgy tud e-mal címeket létrehozni ezekhez a többlet domainekhez, FTP felhasználókat létrehozni, stb… Ha Ön több weblapot üzemeltet több tárhelyet fizetve, akkor valószínűleg pénzt takaríthat meg!
  2. Több adatbázis egy tárhelyhez. Ha weblapjai adatbázist használnak és szeretné a fenti lehetőséget is kihasználni, ebben az esetben van lehetőség egy tárhelyhez több adatbázis vásárlására is, ami szintén sokkal olcsóbb, mint egy különálló tárhely csomag.
  3. Tárhely mérete. Miért válasszon azért nagyobb tárhely csomagot, mert kevésnek tűnik a jelenlegi? Sokan nem is tudják, hogy csomagjuk mellé külön lehet csak tárhelyet is választani, ami szintén sokkal olcsóbb, mint egy nagyobb csomag lehetőség. Szintén érdemes megnézni, hogy jelenlegi weblapja nem lenne-e olcsóbb, ha nem is csomagot választ, hanem egyénileg válogatja össze a szolgáltatásokat?
  4. Számlázási gyakoriság: a legtöbb szolgáltatónál, többek között a turbotarhely.hu esetében is, jelentős árkedvezményt kap, ha több évre fizet elő! Éljen a lehetőséggel!
  5. Minőség „sokszor az olcsóbb drágább”: Figyeljen a tárhely szolgáltatás vásárlásakor az apró betűs részletekre!
    1. Egy szerveren a szolgáltató hány tárhelyet tárol? 99%ban erre nincs kikötés! Lehet, hogy olcsó, de lassú lesz! Ne költözzön tömegszállásra, ne vigye weblapját olyan helyre, ahol nincs legfeljebb 200 db tárhely / szerver korlátozás!
    2. Adatbázis mérete korlátozott? Sok esetben ezzel tudnak több pénzt kérni a szolgáltatók: hiába van óriási tárhely méret, ha a weblapja adatbázisának mérete korlátozva van!
    3. Van-e adatbázis kapcsolati és letöltési korlát? Szinte minden szolgáltató szereti ezt elhallgatni: ha egyszerre sokan látogatják a weblapot, egyszerűen nem lesz működőképes a korlátozások miatt! Kérdezze meg, hogy ha van ilyen tiltás, akkor azt hány egyidejű látogató esetében alkalmazzák?
    4. Postafiókok mérete: Hasonlóan az adatbáziséhoz, ezt is korlátozhatják! Nem sokat ér egy olyan postafiók, ahonnan állandóan törölni kell a leveleket, mert nem férnek azok el…
    5. Biztonság: vajon mennyi pénzt és energiát fordít a szolgáltató cég adatainak védelmére és biztonságára? A napi mentés sokszor elmarad…L
    6. Sávszélesség: vajon megkapja az Ön weblapja is a reklámozott 100 Mbitet, 1 Gbitet? Lehet, hogy a szerver megkapja, de weblapja már korlátozva van!
    7. Küldhető levelek száma: Szinte minden szolgáltató (turbotarhely.hu nem!:) korlátozza az egy órában küldhető levelek számát! Ha weboldala ilyet tesz (hírlevél, regisztrációs visszaigazoló levelek, stb…), lehet nem kapják meg ügyfelei a kívánt leveleket!

Mi most a legtöbb olyan kérdést tettük fel, amire az ember elsőre nem is gondol. Amikor pedig szembesül a problémával Ön, az már „késő”, mert már fizetett a szolgáltatásért és az apró betűs részt tartalmazó szerződést is aláírta! Hogy ilyenkor mit lehet tenni? Vagy belekeveredik egy huzavonás, folyamatos plusz szolgáltatás-rendelésbe, vagy felkeresi ügyfélszolgálatunkat, ahol segítünk tanácsainkkal megoldást keresni a problémákra!

Ezért tanácsoljuk, mielőtt tárhely szolgáltatást rendel, vagy hosszabbít, gondolja ezeket végig, és kérjen tanácsot!

Ha bármelyik problémával találkozott már a fentiek közül, mi garantálhatjuk: a turbotarhely.hu szolgáltatásai között nincsenek ilyen kellemetlen, apró betűs részek!

Vissza

Hozzászólás
Jelenleg nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első:

A hozzászóláshoz jelentkezzen be.